Κάθε χρόνο από το 2010, η μη κερδοσκοπική οργάνωση Charities Aid Foundation (CAF), διοργανώνει μια παγκόσμια έρευνα, στην οποία έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από δύο εκατομμύρια άνθρωποι, από κάθε γωνιά του κόσμου, με σκοπό την καταγραφή τάσεων που αφορούν την γενναιοδωρία, τον αλτρουϊσμό και τον εθελοντισμό.
Η έρευνα, καταγράφει την απάντηση σε τρεις απλές ερωτήσεις.
Κατά την διάρκεια του τελευταίου μήνα έχεις:
δωρίσει χρήματα σε μια φιλανθρωπική οργάνωση
βοηθήσει κάποιον που δεν γνωρίζεις
προσφέρει εθελοντικά τον χρόνο σου σε μια μη κερδοσκοπική οργάνωση
Το αποτέλεσμα των παραπάνω απαντήσεων, δημιουργεί τον δείκτη “World Giving Index” και με αυτόν το τρόπο, καταγράφει τον παλμό της προσφοράς σε κάθε συμμετέχουσα χώρα.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2022, σε 142 χώρες, με 147.186 συμμετέχοντες, η χώρα μας καταλαμβάνει την 138η θέση.
Γιατί η Ελλάδα καταγράφει διαχρονικά τόσο χαμηλό σκορ στον Word Giving Index;
Ας δούμε κάποιους πιθανούς λόγους γιατί αυτό μπορεί να συμβαίνει:
Οικονομικές δυσκολίες
Η Ελλάδα πέρασε μια πολύ δύσκολη δεκαετή οικονομική κρίση, την περίοδο 2009 – 2018, από την οποία ακόμη δεν έχει επουλώσει τις πληγές της. Με το διαθέσιμο εισόδημα να πέφτει κατά 25% και την ανεργία να φτάνει ακόμη και το 50% στους νέους, είναι φυσικό να υπάρχει μια σημαντική κάμψη στην δυνατότητα της προσφοράς.
Ο αντίλογος
Όταν μια κοινωνία βιώνει μεγάλες οικονομικές δυσκολίες, τα κοινωνικά στρώματα που κρατούν το κεφάλι τους πάνω από το νερό, δίνουν ένα χέρι βοήθειας σε αυτούς που βρίσκονται κάτω από το νερό. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, ότι δεκάδες κοινωνικές πρωτοβουλίες και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις ξεπήδησαν μέσα στην κρίση. Από τα κοινωνικά παντοπωλεία και το κίνημα «Χωρίς Μεσάζοντες», μέχρι τις μη κερδοσκοπικές οργανώσεις «Μπορούμε» και «Δεσμός».
Επίσης, υπάρχουν δεκάδες χώρες της Αφρικής, της Λατινικής Αμερικής και της Νοτιοανατολικής Ασίας, οι οποίες έχουν αρκετά χειρότερους οικονομικούς δείκτες από την Ελλάδα και παρόλα αυτά, καταγράφουν πολλαπλάσια σκορ, στο Word Giving Index.
Κοινωνικό κράτος
Στα χρόνια πριν την οικονομική κρίση, η ελληνική κοινωνία είχε αναπτύξει, μια όχι και τόσο υγιή, σχέση εξάρτησης με το κοινωνικό κράτος. Για τους μεγαλύτερους στην ηλικία, θα θυμούνται τις εποχές των συμβασιούχων στο δημόσιο, όπου έφταναν το μισό εκατομμύριο, αλλά και τους πενηντάρηδες συνταξιούχους, οι οποίοι λάμβαναν υψηλότερη σύνταξη από τον τελευταίο μισθό τους. Επίσης, πολλά προνοιακά επιδόματα δινόντουσαν με αδιαφανείς διαδικασίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το σκάνδαλο στο Νομό Ζακύνθου το 2012, όπου από τους 388 «τυφλούς» του νομού, που κλήθηκαν για έλεγχο από τις υγειονομικές επιτροπές, μόλις οι 34 ήταν πραγματικά δικαιούχοι του επιδόματος.
Αντίλογος
Με την ίδια λογική, χώρες που το κοινωνικό κράτος είναι περισσότερο γενναιόδωρο, όπως για παράδειγμα οι Σκανδιναβικές χώρες, θα έπρεπε να είχαν χαμηλό σκορ στο Word Giving Index. Στην πραγματικότητα, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, με τις Σκανδιναβικές χώρες να καταγράφουν αρκετά υψηλό σκορ.
Εμπιστοσύνη στις οργανώσεις
Μια από τις συχνότερες δικαιολογίες, που πολύ Έλληνες επικαλούνται όταν ερωτώνται, γιατί δεν στηρίζουν μια φιλανθρωπική οργάνωση, είτε με τα χρήματα τους, είτε με τον χρόνο τους, είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης στις ίδιες τις μη κερδοσκοπικές οργανώσεις. Είναι πολλή πρόσφατα τα σκάνδαλα της «Κιβωτού του Κόσμου» και του «’Άλλου Ανθρώπου».
Αντίλογος
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της διαΝΕΟσις, όσον αφορά την εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας στους θεσμούς, οι διάφορες μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, όπως ανθρωπιστικοί οργανισμοί, περιβαλλοντικές οργανώσεις και γυναικείες οργανώσεις, αποτυπώνουν θετικές γνώμες στο 48% με 45% των ερωτηθέντων, πολύ υψηλότερα από τις μεγάλες εταιρείες (33%), την Ευρωπαϊκή Ένωση (26%), τα εργατικά συνδικάτα (18%) και τα πολιτικά κόμματα (7%).
Πολιτισμικοί παράγοντες
Στην Ελλάδα, οι οικογενειακοί δεσμοί και οι κοινοτικοί δεσμοί βρίσκονται πολύ ψηλά στο αξιακό σύστημα της κοινωνίας, με τους Έλληνες να δίνουν συχνά προτεραιότητα στην υποστήριξη του άμεσου κοινωνικού κύκλου τους, όπως την οικογένεια και την τοπική κοινωνία. Αυτή η έμφαση στην κοινωνική αλληλεγγύη του άμεσου κύκλου, προδιαθέτει αρνητικά στην στήριξη μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, η οποία βρίσκεται έξω από τον κύκλο.
Αντίλογος
Η διεθνή βιβλιογραφία δεν έχει καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, όσον αφορά την θετική και αρνητική επίδραση της οικογένειας στην ευρύτερη προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο. Μάλιστα, υπάρχουν αντιφατικά ευρήματα, με κάποιες μελέτες να υποστηρίζουν ότι οι στενοί οικογενειακή δεσμοί αποθαρρύνουν την προσφορά προς την κοινωνία και κάποιες ότι την ενθαρρύνουν.
Ενίσχυσε μια φιλανθρωπική οργάνωση μέσω της Goodfairy
Η Goodfairy είναι η πρώτη κοινωνική επιχείρηση της ασφαλιστικής αγοράς. Ασφαλίζοντας το αυτοκίνητό σου μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της Goodfairy, ενισχύεις οικονομικά, μια φιλανθρωπική οργάνωση της επιλογής σου, με μια δωρεά που θα κάνει η Goodfairy για λογαριασμό σου.
Η δωρεά πραγματοποιείται χωρίς καμία δική σου επιπλέον επιβάρυνση και ισούται με το 50% της προμήθειας πώλησης που λαμβάνει η Goodfairy από τις συνεργαζόμενες ασφαλιστικές εταιρείες.
Μάλιστα, μέσω της σύγκρισης τιμών από πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, μπορείς να μειώσεις το ύψος των ασφαλίστρων που πληρώνεις κάθε χρόνο.
Το μέσο ποσό δωρεάς ανά ασφαλισμένο στη Goodfairy, κυμαίνεται στα 26 ευρώ και εάν αυτό σου φαίνεται ως ένα μικρό ποσό, σκέψου ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μέσο ετήσιο ποσό δωρεάς ανά άτομο, ήταν το 2022, 27 λίρες .
Εκτός από την online ασφάλιση του οχήματος σου, μπορείς να καλύψεις κάθε ασφαλιστική σου ανάγκη μέσω της Goodfairy, προχωρώντας στην ανάλογη δωρεά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι οι οικογένειες που μετέφεραν την διαχείριση του νοσοκομειακού προγράμματος υγείας τους στην Goodfairy, μέσα στο 2023, δώρισαν κατά μέσο όρο γύρω στα 200 ευρώ το χρόνο.
Πάρε μια προσφορά για την ασφάλιση του οχήματος σου εδώ.
Commenti